طراحی سایت خلاقانه سلیقه و ایده می خواهد. سایتی که متفاوت تر و جالب تر از دیگر سایت ها باشد. وب سایت ها امروزه بسیار مهم شده اند. بسیاری از کسب و کارها تنها و تنها از طریق سایت کسب درآمد می کنند. در واقع بسیاری از افراد بدون وب سایت نمی توانند درآمدی داشته باشند. در دنیایی که پر است از وب سایت های مختلف یک سایت متفاوت می تواند شما را متمایز از دیگران کند. طراحی سایت خلاقانه و متمایز از دیگران شما را خاص تر می کند. چنین سایتی یک امتیاز بزرگ نسبت به رقباست. رقبایی که پا به پای شما دارند تبلغات می کنند و تلاش می کنند تا بیشتر و بیشتر دیده شوند. طراحی سایت خلاقانه و متفاوت تر نشان می دهد که شما دید متفاوت و تازه نسبت به کارتان و مشتری ها دارید. با چنین سایتی خیلی زود نیز به برند تبدیل می شوید. و حتی شاهد تکرار خرید مشتری های خود خواهید بود. در هر کاری سلیقه و خلاقیت حرف اول را می زند. حتی اگر فروشنده یک مغازه باشید خلاقیت در چیدمان و دکور می تواند مشتری های شما را بیشتر کند. اگر یک نجار باشید خلاقیت و سلیقه و ساخت چیزهای متفاوت تر باعث می شود تا مشتری های شما چنیدین و چند برابر بیشتر شود. در مورد سایت نیز همین قضیه صادق است. به همین خاطر طراحی سایت خلاقانه و جذاب و پر از ایده های خاص بسیار طرفدار دارد.
طراحی سایت خلاقانه
مشاوره و انجام طراحی سایت 09101651254
منظور از طراحی سایت خلاقانه دقیقا چیست
اگر طراح شما دانش کافی در طراحی داشته باشد تمامی ایده های شما را به صفحات وب تبدیل می کند. اما اگر چنین توانایی نداشته باشد نمی تواند تمامی آن چه که در ذهن شما می گذرد را بسازد. البته گاها نیز به دلیل توانایی طراح و برنامه نویس نیست که یک سایت بسیار ساده و ابتدایی طراحی می شود. سلیقه در حرفه وب حرف اول را می زند. یک طراح وب باید بتواند ایده های خوبی برای کسب و کار شما و اجرای آن در سایت داشته باشد. منظور از طراحی سایت خلاقانه سایتی است که پر از ایده های تازه است. این ایده ها می توانند امکاناتی باشند که در سایت دارید و یا هر چیز دیگری. ایده های متفاوت و ساخت آن ها به صورت سایت می تواند بسیار جالب باشد. از نظر مشتری این چیزها نشان می دهند که شما چقدر متفاوت هستید و چقدر حرفه ای فکر می کنید.
گرافیک جالب و خاص
طراحی های گرافیکی بخش مهمی هستند که در سایت از آن ها استفاده می شود. آیکون ها، لودینگ ها و بنرهای سایت و هر چیز دیگری که دید بصری در سایت دارد. یک گروه حرفه ای متشکل است از طراح وب، کارشناس سئو و گرافیست وب که به کمک یکدیگر وب سایتی را برای شما طراحی می کنند. هر کدام از این افراد از یک نگاه خاص به صورت کارشناسی کارشان را پیش می برند. اگر هر کدام از این قسمت ها ایراد داشته باشد سایت کامل نخواهد بود. بدون گرافیک نیز چنین است. استفاده از المان های گرافیکی که به صورت خاص طراحی شده اند یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی سایت خلاقانه است. اگر با یک نگاه متفاوت این قسمت ها طراحی شوند سایت شما ظاهری متفاوت می گیرد. ظاهری که باعث جذب کاربر به کسب و کارشما، اعتماد سازی و حتی ماندگاری در سایت می شود. برای ظاهر سایت خود بسیار وقت بگذارید. اگر خود دانش طراحی بنر و دیگر اجزای گرافیکی را ندارید این کار را به یک گروه متخصص بسپارید. باور کنید گرافیک از مهم ترین هاست. از قدیم گفته اند “دل چیزی را می خواهد که چشم می پسندد” و همین در مورد گرافیک نیز صدق می کند. اگر کاربران از سایت شما خوششان بیاید و جذب سایتتان شوند به مشتری تان تبدیل می شوند.
افکت ها و کدنویسی های جالب
بسیاری از افراد فکر می کنند که تنها استفاده از عکس ها و بنرهای زیبا سایت آن ها را خاص و زیبا می کند. در صورتی که چنین نیست. درست است که عکس های حرفه ای بسیار مهم هستند. اما این که نمایش آن ها چطور باشد و با چه افکت هایی لود شوند گاهی از آن هم مهم تر می شود. در بسیاری از موارد سایت تنها با استفاده از تصاویر و عکس های ساده و فقط با افکت ها بسیار جذاب شده است. بله طراحی سایت خلاقانه یعنی ترکیب همه عناصر با هم که با هم صفحات وب شما را نوآورانه و مهیج می کنند. این افکت ها می توانند شکل لود شدن، دورگرد بودن، سایه های تصاویر و…. باشند. دقت کنید که در استفاده از افکت ها نیز زیاده روی نکنید. استفاده زیاد از افکت ها سایت شما را بیش از حد شلوغ می کند. اگر فکر می کنید طراحی سایت خلاقانه فقط در گرافیک و عکس ها و موارد بصری خلاصه می شود سخت در اشتباه هستید. ساختار سایت شما نیز مهم است. درست مثل خانه ای که بدون یک معماری درست و اصولی حتی با دکور و وسایل زیبا هم نمی تواند خوب به نظر بیاید.
قابلیت های خلاقانه
وقتی می خواهید سایتی طراحی کنید و یا سفارش آن را به کسی بدهید که برایتان طراحی کند می توانید از رقبا ایده بگیرید. در این صورت می توانید وب سایت های افراد دیگری که در حرفه شما هستند را بازدید کنید. در این بررسی ها می بینید که بسیاری از قسمت ها در تمامی آن ها یکسان است. اما ممکن است قابلیت های خاصی را بتوانید در وب سایت خود داشته باشید که رقبایتان ندارند. بدیهی است که با توجه به کسب و کار شما این قابلیت ها متفاوت خواهند بود. خود شما و یا طراح شما البته اگر توانایی و سلیقه را با هم داشته باشد می توانید ایده این قابلیت ها را بدهید. طراحی سایت خلاقانه شما می توانند از نظر دید بصری ساده باشد. اما امکاناتی داشته باشد که شما را خلاق تر از دیگران و متفاوت تر نشان می دهد.
طراحی سایت خلاقانه با پالت رنگی جالب
انتخاب ترکیب رنگ بسیار مهم است. این کار بسیار تخصصی است. شاید شما به عنوان کسی که می خواهید سایتی را سفارش بدهید درک این موضوع کمی برایتان سخت باشد. وقتی به مشتری ها می گوییم که در مورد رنگ سایت صحبت کنند مثلا می گویند ما رنگ اصلی مان قرمز یا آبی و… است. و یا می خواهیم سایت قرمز مشکی و یا زرد نارنجی باشد. در صورتی که امروزه موضوعی مهم به اسم پالت رنگی مطرح است. سایت شما اجزای مختلفی دارد. دکمه های خرید، نوار منو و فوتر، رنگ هاور لینک ها و… را باید مد نظر قرار بدهید. طراح شما اگر حرفه ای باشد رنگ مورد نظر شما را در سایت درج می کند. اما در کنارش از رنگ های دیگر هم استفاده می کند. به این صورت است که سایت شما جذاب و حرفه ای می شود. فرض کنید رنگ سازمانی شما زرد است. بدیهی است که این رنگ نمی تواند رنگ خوبی برای هاور لینک و یا دکمه های خرید باشد. چرا که آن قدر که باید مشخص نیست و یا خوانایی خوبی برای نوشته ها ندارد. بسیاری از وب سایت ها برای این که دید خوبی به شما بدهند به شما پالت های رنگی را پیشنهاد می دهند. این پالت ها معمولاً از ترکیب رنگ های طبیعت استخراج می شوند. استفاده از آن ها در سایت بسیار جذاب است و سایت را حرفه ای می کند. می توانید از این پالت های آماده ایده بگیرید و حتی از کد رنگ آن ها دقیقا به همان صورت استفاده کنید. طراحی سایت خلاقانه با یک پالت جذاب تکمیل می شود. سایتی که برای همه قسمت هایش به خوبی فکر شده است.
پالت های رنگی بسیارند. می توانید از بین آن ها همانی را که به کسب و کار شما بیش تر می آید را انتخاب کنید. بدیهی است که انتخاب ترکیب رنگ باید با توجه به نوع کسب و کار هم باشد. تصاویر درج شده تنها مثال هایی بود تا درک کنید رنگ های حتی متصاد در کنار هم چقدر زیبا می شوند.
ایده های خلاقانه برای کلیک کاربر و دیدن صفحات سایت
فرض کنید کاربر وارد سایت شما شده است. سایت هم زیبا و حرفه ای است. بهتر است فکر کنید تا چطور کاری کنید کاربر بداند شما چه چیز یا چه چیزهایی ارائه می کنید. اگر فروشگاه هستید باید کاری کنید تا محصولات شما را ببند و بداند که در چه دسته بندی هایی محصول دارید. اگر خدمات عرضه می کنید باید بداند که شما در چه زمینه ای خدمات می دهید و دقیقا چه خدماتی دارید. طراحی سایت خلاقانه فقط به ظاهر و امکانات و این چیزها نیست. شما باید ایده های خلاق داشته باشید. باید کاری کنید تا کاربر مدت زمان زیادی در سایت شما بماند. این یعنی از همه ظرفیت سایت خود استفاده کرده اید. این که منوی شما به طور واضح دسته بندی ها را نشان بدهد بسیار مهم است. این که صفحات شما چه عناوینی و چه محتواهایی داشته باشند نیز مهم است. همچنین باید بنرهایی بسازید برای این که کاربر را به صفحه خاصی هدایت کنید. این بنر ها می توانند در صفحه اصلی سایت و یا در هر قسمت دیگری باشند. همچنین می توانید از فایل های گیف و یا ویدئو نیز استفاده کنید تا کاربر را بیشتر جذب کنید. در این صورت احتمال این که کاربران مشتری شما شوند بیشتر خواهد بود. این دقیقا چیزی است که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار به آن نیاز دارید.
شمارش معکوس تخفیفات ویژه
می توانید برای برخی از محصولات خود به مدت محدود تخفیف های زمان بندی شده در نظر بگیرید. این تخفیف ها را می توانید تنها در صفحه محصول قابل مشاهده کنید. اما برای جذب کاربر و ترغیب او به خرید این محصولات می توانید آن ها را در معرض دید قرار بدهید. مثلا در صفحه اصلی سایت یک قسمت برای مشاهده محصولاتی که تنها مدتی محدود از تخفیف آن ها مانده بگذارید. منظور این است که پس از این مدت قیمت محصول به حال قبل باز می گردد و از این تخفیفات دیگر خبری نیست. این کار برای وب سایت های فروشگاهی بسیار مفید است. می توانید کالاهایی که کمتر فروش می روند را از این طریق بفروشید. طراحی سایت خلاقانه فقط به طراحی کلی و کدنویسی وب سایت نیست. برای جذب کاربران نیز باید چنین ایده هایی را لحاظ کنید. اگر سایت شما فروشگاهی است این کارها به کار شما می آید.
نمای سه بعدی محصولات
می توانید با استفاده از یک فایل GIF و یا از طریق روش های دیگر به کاربران زوایای دیگر محصولات خود را نشان دهید. با این کار دید بهتری در مورد کالای شما خواهند داشت. برای این که طراحی سایت خلاقانه تری داشته باشید همه چیز هم به کدنویسی مربوط نیست. باید خود نیز برای ساختن چنین فایل هایی وقت صرف کنید و زحمت بکشید. بهترین بودن و متفاوت دیده شدن زحمت می خواهد. صرفاً داشتن یک ذهن خلاق به شما کمک نمی کند تا بهترین باشید. باید قدم بردارید و باید عرق جبین بریزید. برای هر کدام از محصولات خود که بیشتر وقت بگذارید و زحمت بکشید می توانید از آن درآمد بیشتری کسب کنید. به تدریج با شروع شدن فروش های آنلاین این را به چشم خواهید دید.
درج نمونه کارها
برای وب سایت هایی که کارشان ارائه خدمات است درج نمونه کارها بسیار مهم است. می توانید این نمونه کارها را در یک صفحه به خصوص و با همین نام قرار دهید. اما بد نیست برخی از آن ها و یا همه آن ها را به صورت اسلایدری (با ترجمه فارسی لغزان و یا در حال حرکت) نیز به کاربران نشان دهید. این قسمت می تواند در صفحه اصلی شما باشد. هم باعث زیباتر شدن صفحه اصلی می شود و هم کاربران را مطمئن تر می کند تا کارشان را به شما بسپارند. مدل درج نمونه کارها و این که صفحه چقدر زیبا و حرفه ای باشد بسیار مهم است. در یک طراحی سایت خلاقانه همه چیز متفاوت است. این که تصاویر به چه صورت دیده شوند و یا این که متن ها با چه فوتی و با چه افکتی مشاهده شوند. می توانید برای همه این ها خوب فکر کنید و متفاوت عمل کنید. اگر می خواهید متفاوت پول دربیاورید باید متفاوت فکر کنید و متفاوت عمل کنید.
کیفیت کار خود را نشان دهید
هر کدام از پروژه های خود و خدماتی که پیش تر عرضه کرده اید را در وب سایت درج کنید. خدمات خود را با عکس های خوب و حرفه ای و به همراه توضیحات بگذارید. همچنین بنویسید که این خدمات در چه تاریخی و با چه جزئیاتی انجام شده اند. به این صورت کاربران متوجه کیفیت کار شما می شوند. در طراحی سایت خلاقانه و جذاب می توانید این نمونه کارها را با نحوه نمایش ویژه و بسیار اختصاصی در وبسایت درج کنید.
باعث اعتماد سازی شوید
یکی از نکات مهمی که بسیاری از صاحبان سایت به آن بی توجه هستند موضوع اعتماد سازی است. شما باید کاری کنید که کاربران به شما و مجموعه شما اعتماد کنند. وقتی طراحی سایت خلاقانه و حرفه ای دارید این خودش نشان می دهد که یک مجموعه حرفه ای هستید. یک مجموعه و گروه حرفه ای پشت یک سایت خوب است. وقتی کیفیت خدمات یا محصولات شما را هم ببیند به شما اعتماد می کند و تبدیل به مشتری می شود.
مشتری های بیشتری داشته باشید
از قدیم گفته اند هر چه پول بدهی آش می خوری. هر چه زحمت بکشی همان قدر درو می کنی. هر چه برای سایت خود زحمت بکشید و توضیحات بیشتری درج کنید و شفاف کار کنید مشتری های بیشتری خواهید داشت. سعی کنید با یک سایت حرفه ای نشان دهید که مجموعه یا گروه قابل اعتمادی هستید. توجه به جزئیات و جذابیت سایت و درج توضیحات و محتوای کافی نیز کار حرفه شما را حرفه ای تر می کند.
قابلیت هایی مثل استعلام قیمت
در کارهای خدماتی ممکن است مشتری بخواهد قیمت دقیق کارش را بداند. مثلا در کابینت سازی و یا خدماتی مثل سرامیک کاری و یا رنگ ساختمان این موضوع مطرح است. می توانید این امکان را به مشتری بدهید که بتواند از شما استعلام قیمت کند. کافی است یک قسمت برای استعلام قیمت در سایت خود ایجاد کنید. این قسمت می تواند یک فرم ساده باشد که در آن مشتری توضیح کارش را به همراه اسم و یک راه ارتباطی (مثل تلفن یا ایمیل) به شما بدهد. به این صورت شما هزینه کار را برآورد می کنید و با او تماس بگیرید. بله طراحی سایت خلاقانه فقط کد نویسی پیچیده و این چیزها نیست. شما نیز به عنوان مدیر سایت باید کاری برای کاربران انجام دهید. هرچه شفاف تر کار کنید و همه چیز را برای مشتری آسان کنید احتمال این که یک کاربر به مشتری تبدیل شود بسیار بیشتر می شود. این قابلیت باعث می شود که حتی مشتری در ساعاتی غیر از ساعات کاری بتواند فرم استعلام قیمت را پر کند. در این صورت شما می توانید در ساعات کاری با او ارتباط بگیرید و علاوه بر اعلام هزینه جوری با او صحبت کنید که مشتری شود.
قابلیت مقایسه کالا
یک آپشن جالب و کاربردی در سایت های فروشگاهی “قابلیت مقایسه کالا” است. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که دو یا چند کالا را با هم مقایسه کند. فرض کنید شما فروشگاه گوشی موبایل دارید. در این صورت کابر کالاهایی را برای مقایسه انتخاب می کند. مثلا دو گوشی را انتخاب می کند و می تواند مشخصات فنی و… آن را در کنار هم ببیند. با این کار می داند که کدامیک از چه نظر بهتر هستند. همه این ها را در کنار ظاهر و شکل محصول و قیمت مشاهده می کنند. در واقع به راحتی و بسیار ساده می تواند متوجه شود که کدام یک از کالاها برایش مناسب است. آپشن مقایسه کالا بسیار مهم است و مخصوصا در سال های اخیر میزان استفاده کاربران از آن بیشتر شده است. اگر می خواهید طراحی سایت خلاقانه تری داشته باشید و فروش بیشتری برای هر یک محصول داشته باشید این آپشن را در سایت ایجاد کنید.
ارتباط آنلاین از طریق چت
پلتفرم های چت آنلاین به خصوص در سال های اخیر بسیار دیده شده اند. کاربران آنلاین علاقه بیشتری دارند که به جای تماس های تلفنی از این طریق سوالتشان را مطرح کنید. در یک طراحی سایت خلاقانه باید از یک ابزار حرفه ای و خلاقانه برای چت استفاده کنید. ابزارهای آنلاین به شما کمک می کنند تا کاربران بیشتری را بتوانید به مشتری تبدیل کنید. خیلی ها حوصله تماس ندارند و از سایت شما خارج می شوند. اگر محتوای شما جوری باشد که سوالی برای کاربر مطرح شود ممکن است آن کاربر تبدیل به مشتری نشود. و اگر چت آنلاین هم ندارید ممکن است به سایتی برود که همه چیز شسته و رفته است. خیلی راحت می شود با چند دقیقه وقت صرف کردن برای یک کاربر یک مشتری جدید داشت. البته باید آنلاین باشید تا بتوانید به کاربران و سوالاتشان رسیدگی کنید. نگران نباشید. ابزار های زیادی وجود دارند که به تلگرام، واتس اپ و یا هر شبکه اجتماعی دیگری وصل می شوند. برخی نیز یک نسخه موبایل دارند و پس از هر چت برای شما نوتیفیکیشن نشان می دهند. به این ترتیب متوجه می شوید که یک کاربر چیزی را از طریق چت آنلاین به شما گفته است.